lørdag, januar 20, 2007

ötödik nap

ma reggel alig bírtam kikászálódni az ágyból - mondjuk a korán kelés soha nem volt az erősségem, de legalább nem hajnali hatkor kell kelnem - úgyhogy épp csak az utolsó morzsáit csíptem el a reggelinek. reggil után mindenki hyperkómá fejjel ült Jorn viszonylag hosszú előadásán, ami a népfősikolák történetét dolgozta fel két részben, majd Morning Fellowship következett - ma nem énekletünk, amit kicsit nehezményeztünk Katjával - utána pedig a Big Hallban Jorn és Gertrud vezetésével csapatépítős feladatokat csináltunk, amiket aztán prezentálni kellett. ezzel elvoltunk ebédig, aztán back to the teambuilding's word. a második részt jobban élveztem, mint az elsőt, mert egyrészt az első rész alatt majd meghaltam olyan álmos voltam, másrészt pedig három anyanyelvűvel vagyok egy csoportban, és a lányok mellett, Melissa, meg Elizabeth, gyakran érzem, hogy nem rúgohatok labdába. persze erről nem ők tehetnek, hanem én, meg a kishitűségem. Tom nagyon segítőkész, és elég laza hozzá, hogyha valami hibát ejtek a nyelvben, akkor úgy javítson ki, hogy egyrészről értsem miért kell másképp mondani, másrészről pedig sokkal jobban figyel, hogy megértsen, mint a lányok. mondjuk tudom, hogy nehéz gyakran kivárni, amíg valaki megszüli a mondandóját. és egy szavam sem lehet, mert végülis Kojit is kivárják, csak mondjuk benne nincs ekkora frusztráció, mint bennem.

a délutáni foglalkozás elég jó volt, egy rajzos feladatot kaptunk, a suli térképét kellett megrajzolni, és be kellett jelölni rajta, hogy hol lehet sportolni, meg romantikus sétákat tenni. ellég viccesre sikeredett, pl Tom szobájába rajzoltuk a legnagyobb szivet, a legromatnikusabb helyet jelölve ezzel, meg a mosókonyhába, és a takarítóeszközök mellé. amikor bemutattuk volt nagy mosolygás a többiek részéről. többiek faladata hasonló volt, pl alagsor bemutatása, az IPC természetrajza, közlekedés a környéken, telefonálási lehetőségek, ki kicsoda az IPC-ben. szóval jópofa volt az egész.

ebédnél előkerült Pretty - a szomszéd szobában lakó lány - szegény már éjszaka is szarul volt, Makoval meg Simonnel ápolgattuk, aztán délben mondta, hogy hazamegy hétvégére a férjéhez - aki Dán - és majd hétfőn visszajön. azt hiszem jobb neki így. elég durván megfázott.

vacsi után szabad program volt ma kivétlesen, én rendes voltam és segítettem Kataj contact groupjának a mosogatásban, mert csak négyen vannak, és cc 60 ember után kellett mosogatni az ezerféle edényt, meg feltakarítani az ebédlőt. Yoko ötpercenként odajött hozzám, hogy megköszönje, én meg próbáltam neki elmagyarázni, hogy ez semmiség, ő csak bólogatott, mondogatta, hogy igen, igen, meghogy köszöni a csoport nevében. Nikolaj közben megpróbálta kiedríteni, hogy hová lett Atiq, a bangladesi srác, aki egyébként az ötödik lett volna, és ő meg mondogatta nekem folyvást, hogyha Atiq végre előkerül ő majd jól megmondja neki, hogy egyrészt ilyet nem lehet csinélni, hogy az ember szarban hagyja a többieket, ha épp dolga van, akkor szóljon előre és cserélje el a napját valakivel, másrészt pedig a jövő héten ledolgoztatja vele, ne aggódjak. mondjuk nem aggódom. szerintem nem kell. szóval az esti prorgamra visszakanyarodva, Alina, meg páran bementek Koppenhágába Peterrel, az egyik gondnok sráccal, mi meg Wintana, Nikolaj, Pip, Katja, Wanessa, Yana meg én megnéztük először a Mementót - meglepődtem, mert mindent értettem, és nem vesztettem el a fonalat. mondjuk Pip jó fej volt, mert rárakta az angol feliratot is, és az azért sokat dobott a megértős dolgon, aztán meg Nikolaj kitaláta, hogyha már korában úgyis ajánlgattam, nézzük meg akkor a Galaxis utikalauzt, úgyhogy azt is lezúztuk, közben még páran csatlakoztak, a student kitchenben beindult a buli, a japánok elmentek a benzikútra sörért, és dajdajoztak, aztán mire vége lett a filmnek, már mindenki lefeküdt aludni.

páran kérdeztétek mind mailban, mind kommentben, hogy melyik tantárgy mit fed, úgyhogy most leírom, van időm, holnap reggel nem kell korán kelni.

szóval:
Europian Culture - európai kultúrtörténet - Kristof tartja, úgyhogy számítok rá, hogy majd filmekkel illusztrálja a dolgokat - bővebben szó van benne mind a történelmi háttérről, mind a művészeti, építészeti korszakokról, és azok jelentősségéről.
Photography - képelemzés, analóg és digitális fotó alapok, laborálás a fő nyomvonalak. Lucie tartja majd, ma mutogattam neki pár képet, amit délután csináltam, mert ma végre sütött a nap és Tsubasoval, Makoval, Kanokóval meg Mamival, és Malekkel kimentünk a kertbe hintázni - és mondta, hogy majd akkor velem külön foglalkozik, mert szerinte előrébb vagyok, mint a többiek, én meg mondtam neki, hogy viszont a labor résszel sehogyan sem állok, és az nagyon érdekel, úgyhogy majd azzal akkor jobban elszöszölök.
Danish 1- hát ez dán nyelv kezdőknek. nincs angyon mit hozzáfűznöm, ha jól emlékszem egy külsős csaj tartja, talán Mille a neve. szimpatikusnak tünt a bemutatkozós órán.
Denmark line - Dánia története, művészete, és különböző viselt dolgai. Jorn és Runa tartja.
Choir - énekkar. ezt sem bonatnám tovább. Soren vezeti, ami jó.
Self Expression - erről már írtam bővebben amikor a wrokshopokon voltunk, lehet agyagozni, fejsteni akvarellel, olajjal, rajzolni szénnel, szóval én csak művészet terápiának nevezném, így magunk közt, Rolando vezetésével.
Body, Mind&Spirit - jógával kevert meditáció csütörtök és péntek délután. Mako és Nikolaj szerint napközbeni félóra extra alvásidő. ezt is Rolando tartja majd, aki as elf exressiont.

ps.: holnap rakok fel új képeket...

2 kommentarer:

orsi sagde ...

Yoko kapcsan megjegyeznem, hogy ugy latom, lassan te is megtapasztalod, amit en: eleg siman magadat adnod, es egykettore a japanok kedvence leszel. Szoval eljen a megbonthatatlan japan-magyar baratsag!:-)
Amugy meg eleg meghato olvasgatni a soraidat ugy, hogy egy csomo embert, akiket emlitesz, ismerek... hogy mast ne mondjak, nem voltam soha az a neten logos ember, blogokat, forumokat meg plane nem latogattam, ehhez kepest a te soraidat meg alig varom nap mint nap.

kbs sagde ...

jaj nagyon édes vagy. komolyan. teljesen meg vagyok hatva... :)