torsdag, februar 01, 2007

danish for beginners

ma először került közelebb egymáshoz a két csapat - úgymint MS és IPC - én generáltam, Nikolaj meg Wintana meg röhögtek. ugyanis az egyik lány megkérdezte mit csinálok, mondtam, hogy a dán leckémet, és hogy hamár úgyis itt van, nem mondaná e meg, hogy az en és et prepoziciók mitől függenek, továbbá azt, hogy mikor kell i -t és mikor på -t használni, és ez vajon mitől is függ - a tanárnő a jelentésekre sem tett halvány utalást sem, szóval esélytelen voltam, mint púpos gyerek a prés aatt... a vége az lett, hogy közel húsz főnyi MS emberke állt körül, és vitatkoztak róla, hogy van e szabály ezekre vagy nincs, végül az egyik felhívta a mamájét, aki nyelvtanár, és a felét meg is oldotta a krédésnek, az i és på örök harcára meg nem tudott mit mondani, szóval azt csak úgy by heart mondták. késöbb Nikolaj és Wintana valami szabályt azért csak összekalapált nekem, amiből megértettem, hogy nagyjából mikor melyiket használjuk, de persze rengeteg a kivétel. szóval közösen megcsináltuk a dán házimat, majd beszélgettünk, kiderült, hogy az egyik lánynak magyar a nagypapája, és Balogh Marinak hívjék, és egész dániában nem találkozott még emberrel, aki rendesen ki tudta volna mondani a nevét, úgyhogy nagyon örült nekem, amikor én ezt akadály nélkül vettem, majd megtanítottam neki néhány nagyon fontos mondatot magyarul, amikre kiváncsi volt. szóval jól eltelt azz este, és jókat nevettünk, és komolyan kellemes csalódás volt az egész az MS grouppal, emrthogy eddig nem tüntek jófejnek sajnos. remélem még reggel is ilyenek lesznek.

köhögés kicsit enyhült, bár ahogy lefekszem felerősödik a jóég tudja miért, viszont most muszály aludni mennem, mert menten elájulok a fáradtságtól.


Ingen kommentarer: