mandag, februar 05, 2007

dag 22

reggel sikerült időben kelnem, még a reggelire is futotta az időmből, utána European Culture Kristoffal, mit egyre jobban élvezek, és bér sok minden van, amit újra hallok a korábbi "tanulmányaimból", de elég sok minden van, amit Kristof egésze más oldalról közelít meg, szóval érdekes nagyon. Photographyn most portré feladatok vannak, ma Mioval voltam egy csoportban - aképeket majd később teszem fel - ebéd után pedig Danish Line volt. hosszan megkínlódtam a elckémmel, mert nem látom az összefüggéseket, de aztán Justin, Wintana meg Nikolaj felváltam magyarázgatták a szabályszerűségéket, úgyhogy valami csak eljutott hozzám. be kell valjam, hogy néha kicsit - frankarika, iszonyat - nehéz egy új neylvet nem anyanyelven tanulni, valami egészen más gondokodási stratégiát igényel a dolog, mintha magyarul tanulnám a dánt. szóval nem egyszerű. órán általában Justinnal vagyok párban a feladatoknál, és elég jól megy így az órai angol. korábban Karolinenal voltam párban, aki maga is rendre lost in translation, és nekem kellett elmondanom neki angolul, hogy mit is kéne csinálnunk, szóval mivel Justin jobb nálam dánból, meg angoloból is (mondjuk nem gondoltam volna, hogy Ghanaban egy fekete családban mindenki angol native speaker, de ő állítja, hogy otthon angolul beszélnek, és a tudást tekintve nincs nagyon kétségem), így nekem is jobban megy. ma egyébként Nate megőrült az órán, és folyton viccelődött a tanárnővel, akinek egyrészről nincs valami sok humora, mésrészről meg Justinnal ma felfedezteük az összes probléma nyitját a tanárnővel kapcsoaltosan - merthogy a csoport meglehetősen elégedetlen vele - az egyik kérédsnél ugyanis eléggé emgcsúszott a magyarázattal, hogy mit mikor kell használni, szóval az helyzet, hogy ő valószínűleg remekül tud dánokat a dán nyelv relytelmeibe bevezetni, de angolul nem megy neki a dolog, mivel az angol igeidőkben - már az alapabb szinten is - rendre elveszik, így aztán folyton zavarban van, és rohan az anyaggal és kilóra adja fel a házit. mondjuk az össszes csoportvezető tud a problémáról, és talán beszéltek is csajjal, mert látszik rajta, hogy igyekszek, de elég ciki volt, amikor ma azt mondta, hogy a have to, a want to, a wish to és a going to az mind egy. csak néztünk mint a Rozi a moziban, de Olyban nem volt annyi kegyelem a tanárnő iránt, mint a többiekben, és szép lassan elmondta a tanárnőnek az alapvető különbségeket. azt hiszem rosszul esett szegénynek kicsit. (nagyon). kivéncsi vagyok, hogy vajon az IPC, illetve ez talán Kristof kompetenciája, lép e valamit, vagy szegény csaj rohamléptekkel veti bele magát az angol nyelvtanba, amíg fluently nem lesz.

most pedig megyek, emt Monday Movie-t tartunk, és megnézzük a kedvenc filmemet és első DVD szerzeményemet, Italiensk for Begyndere. a legjobb.

Ingen kommentarer: